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Unglaubwürdige Flugmanöver?

Es werden immer mehr Leute auf Star Citizen aufmerksam, was im Grunde eine gute Sache ist, aber mit der Bekanntheit werden auch die Bedenkenträger und Missmacher mehr. In den letzten Wochen liest man immer mehr Threads mit skeptischen oder schlicht negativen Ansichten zum Spiel. Eine davon ist die Vermutung, dass die Flugmanöver im Prototyp unglaubwürdig seien. Chris Roberts hat dies in einem Post richtig gestellt.
OP in regards to "Star Citizen's Unrealistic Space Maneuvering"

I had thought I had cleared this up previously but maybe it was lost in the previous forum posts but to put people's minds at rest the simulation of the ship's linear and angular velocity as affected by the ships thrusters is 100% accurate. There is NO cheating or artificial "on rails" movement code. The only artificial element is that the fly-by-wire system limits the top linear and angular speeds for gameplay / fun reasons (but it limits it correctly - if the ship starts rotating or moving to fast it will fire the thrusters to slow it down). 

The only thing, as I previously explained, [...]
 the visual reality of the thrusters micro thrusting - which is definitely the case in space due to the velocity that the ships are being limited to and the lack of drag - means that the visual cues are almost imperceptible - not more than a frame here, or frame there, then its done. When I first coded up the system I had to go into the debugger to see the thrusters were actually rotating and firing correctly. On a visual side you just saw the thrusters articulating back and forth and the occasional flicker of a very small flame. It actually looked like the code was broken rather than correct. Which is why I changed the VISUAL representation to indicate the velocity being imparted by the thrusters (which is why you don't see visual counter trust, even though there is actual counter thrust being applied by the simulation)

As I had posted previously, on my personal to do / play list is to work on the visual side to impart a better representation of what the simulation is doing, probably giving an indication of the counter thrust but still making it visually readable (which I think is a must for dogfighting) and cool / sci-fi movie looking.

But fear not the actual simulation is 100% correct. Its just the visual representation diverges for the above stated reasons.

-Chris

Mal wieder viel Lärm um nichts. Wie Chris schreibt, ist die Simulation 100% akkurat. Es gibt aber in dem Prototyp einen Unterschied zwischen dem was simuliert und angezeigt wird, oder besser anzeigbar ist. Die Thruster sollten eigentlich, wenn das Schiff zum stillstand kommen soll, in die entgegengesetzte Richtung Schub abgeben. Dies macht die Simulation auch, aber man sieht es in den Videos nicht, da es nur einige wenige Frames zu sehen ist. Hier will Chris Roberts noch ran und die visuelle Präsentation nachbessern, damit man mehr von der darunter liegenden Simulation sehen kann.

Wie am Anfang schon geschrieben, wird es in nächster Zeit immer mehr solche Fragen, Bedenken und auch Trolle geben, je bekannter das Spiel wird. Bisher ist Chris Roberts und Team aber sehr gut dabei aufkommende Unruhe direkt durch Posts im Forum zu ersticken.

Quelle: RSI Forum

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