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Arena Commander für 200.000 Spieler

Mit dem Start von Patch 12.4 haben sie die Grenze für den Multiplayer auf 200.000 heraufgesetzt. Außerdem gibt es einen ganz neuen Spielmodus: Squadron Battle. Darin geht es im 4vs4 gegen ein anderes Team. Es ist aber nicht ein normales Team-Deathmatch, wie man vielleicht hätte denken können. Mehr dazu in diesem Artikel.

Arena Commander



Jedes Team startet mit 100.000 sogenannten Tickets. Wann immer ein Spieler des eigenen Teams getroffen wird, verliert man Tickets. Sobald alle Tickets verloren sind, geht das Spiel in den finalen Kill-Modus über. Das gegnerische Team muss dann nur noch einen einzigen Spieler abschießen, um das Match zu gewinnen.

Man muss laut CIG also zusammen agieren, um den Gegner auch alle Tickets abzunehmen und selbst den einen Spieler abzuschießen. Das ganze hört sich nach einer schönen Variante des Team Deathmatch an, bei der sie in den unteren Tests viel Spaß hatten. Abschließend noch die Patch Notes für Patch 12.4.


Fixes

  • Players able to connect to Broken Moon
  • Performance improvements when targeting enemies in single player
  • Chainguns firing sounds and animations no longer cut out
  • Matchmaking and server stability improved:
    • Reduced rotational and positional errors of players in multiplayer
    • Resolved issue with players returning to hangar in the middle of matches
    • Bandwidth optimization improvements – a case where less is more
    • Session token authorization added
    • Improved sync between instance manager and matchmaker
    • Improved matchmaking queue functionality
  • Here are some of the crash fixes:
    • Attempting to zone into a multiplayer match is fixed
    • Choosing “Return to Hangar” is crushed
    • During multiplayer matches – stability FTW
    • No longer crashes when round ends
    • After running out of map border – you die, but you don’t crash [Well your ship crashes, and explodes, but the game doesn’t crash or explode – Ed.]
    • You can now alt-tab on the loading screen, without crashing
  • Sounds no longer stutter on missile lock sounds
  • Freelancer model no longer flickering
  • Missing textures on the calendar are found
  • Animation issues:
    • Reintroduced y-bobbing on character movement
    • Cleaned up freelancer bed animation
  • Source file corruption issues are improved
  • Metafile launcher errors are improved


Balancing

  • Balanced ballistic weapons ammo – no longer unlimited


Additional Features

  • Shield indicators added to ship model on HUD
  • Added Control Mapping for the G940 HOTAS
  • Improved weapon fire sounds that have more guts and punch
  • The whoosh of other ships flying close by you
  • The whizz of other players’ ordnance as they fire at you
  • New explosions
  • Improved sound mix


Known Issues

  • 300i right landing gear offset from ship
  • Firing range no longer aims after entering a second time
  • Higher latency connections can experience the following issues (after initial spawn or respawn):
    • IFCS issues causing the ship to fly erratically or very slowly
    • Character standing in the cockpit or offset from the seat and controls – restart client to reset
    • Character experiencing an extreme head shake – restart client to reset
  • Matchmaking can show stuck in queue and may require another attempt
  • Can get kicked back to hangar on connection attempt
  • Sometimes the helmet turns invisible when you pick it up
  • We’re continuing our work with AMD, NVidia & Crytek to try and resolve the Crossfire/SLI issues and improve multiple GPU performance

Quelle: RSI Comm-Link und Patch Notes

5 Kommentare:

  1. Naja noch 50,000 mehr und ich kann's mir anschauen ^^
    Hätte vielleicht doch vor den 18 Millionen stretchgoal einsteigen sollen ^^

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  2. UEE Citizen Record #202187

    bei mir noch ~21000 :-)

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  3. Wie Hochrechnungen?

    Das ist die User_ID bzw. Mitgliedsnummer,
    die je nach dem wann du dich bei SC angemeldet hast,
    höher oder niedriger ausfällt.

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  4. aber stimmt ich hatte mich verschrieben,

    sind ja nur noch ~2187 Slots :-)

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